Feelings....

Shit va trist det känns att inte få lira hockey..ikväll var det första träningen för säsongen:(. men nästa vecka då j**lar ska ja lira;).  

Måste bara berätta en hemsk grej jag fick uppleva nu ikväll..Jag var ju med Fredrik och då for vi och hälsade på Flyktingarna, och då var vi där ett tag och så..sen skulle dom fara på armbrytningen och kolla...så då följde jag och Fredde med ditt. Då var vi där å bröt ett tag sen frågade vi ju en av killarna som var från Irak om han inte också ville prova att bryta arm..men det ville han inte..vi förstog inte riktigt varför men..Och han kan ju inte engelska heller så det är inte lätt att förstå..men iallafall tillslut kom en kille fram till mig som heter Mashmud lr nåt han är från Afghanistan och han kan nästan flytande engelska fast inte så bra uttal..men jaja han berättade iallafall att han hade fått veta att den där killen som inte ville bryta...att han hade typ brytit armen lr nåt innan han kom till sverige..ja jo gissa vad man tänker då lixom en kille som brytit armen och kommer från Irak inte är det första man tänker på att han lixom har cyklat omkull eller nåt sånt utan då kommer ju alla fantasier fram liksom..aa ni förstår..Men det värsta är ju att det man fantiserar om de är ju faktiskt möjligt i det där landet..asså typ bomber och sånt tjafs,,,för det är ju liksom krig där.

Men jaja nu ska ja sluta svamla och komma till saken. Alla fall då efter en stund då när typ fredde fick reda på det då börja han ju fråga han en massa och så typ hur det gick till och så när han bröt armen alltså...men då försökte han ju berätta ungefär vad som hade hänt(med tekenspråk) Såhär var det jag uppfattade det hela..ja asså han bor i en stad eller by nära bagdad(huvudstaden i Irak) då hade det kommit flygplan som släpte ner bomber i byn där då..och då hade det väl kommit en ganska nära honom antar jag så det blev väl en jävla smäll så han hade flygit och landtat på armen och brutit den..sen visa som att han hade lånat ett gevär av nån där i byn sen hade han skjutit mot flygplanet och han hade tydligen träffat det såpass att det hade crashat en bit bort från byn..Asså ja man kommer alldrig att förstå sig på allt dom har upplevt..HUVVA..


Kommentarer


Här kan du kommenter mitt inlägg:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback